SHERCO 2t enduro

SHERCO 2t enduro

Berichtdoor la_r_ns » za 12 jan 2013, 13:18

Het is duidelijk dat de tweetakt modellen in Europa erg in trek zijn,
na KTM, Husaberg, Husqvarna, GasGas, TM, Beta,... komt nu ook Sherco met nieuwe tweetakt enduro modellen af.

http://www.sherco.com/EN/Mailnews/2012/ ... /SE2T.html

Er zal een SE250T en een SE300T model zijn, die ergens begin dit jaar in productie gaan.
Deze moto's zullen enkel elektrisch gestart worden en hebben een elektronische powervalve

hier alvast wat beeldmateriaal van een kleine test:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Dn-g-nD9Qc

The 2stroke market is increasing!!! :)
Laatst bijgewerkt door la_r_ns op za 12 jan 2013, 13:27, in totaal 1 keer bewerkt.
don't crash, just stop with style!
la_r_ns
amateur

Re: SHERCO 2t enduro

Berichtdoor la_r_ns » za 12 jan 2013, 13:25

Afbeelding
la_r_ns
amateur

Berichtdoor Pascal » za 12 jan 2013, 16:04

Ken U een betrouwbare verdeler in Belgie ? maw. iemand die de courante onderdelen zoals remblokken ( vroeger speciaal Sherco made) nu Brembo op voorraad heeft. Een vriend van me in Kruishoutem heeft een 450i , een zeer goede motor en tevens zeer snel, handelbaar en betrouwbaar.(ongeveer 10.000 km gereden,3 jaar oud en intensief gebruik).
Zoals reeds eerder vermeld op het forum, levertermijn voor remblokken 4 weken, diverse slijtage onderdelen dezelfde levertermijn . Ik herhaal mocht er een goede dealer in Belgie zitten dan zou ik echt niet meer twijfelen.
ktm exc 500
Pascal
beginner

Berichtdoor fresko » za 12 jan 2013, 16:15

kijk eens of de remmen niet dezelfde zijn als ktm , die hebben ook brembo .
de voorvork is blijkbaar idem als ktm .
grts Koen
fresko
belofte

Berichtdoor la_r_ns » za 12 jan 2013, 16:38

Kheb juist eens rondgekeken op internet en ik vind zelfs maar een paar sherco dealers in België

Roeselare:
http://www.andymotors.be/

Fontaine-Valmont (tegen Charleroi):
http://www.vukcevic-racing.be/contactez-nous.html

Olen:
http://www.lc-motors.be/Contact.php?WId=6

Met deze verdelers heb ik geen ervaring, dus kan ik ze ook niet aanraden.
4 weken voor remblokken e.d. is idd wel lang, ik weet niet als dit één deze verdelers is of als je nog andere kent :roll:
la_r_ns
amateur

Berichtdoor Pascal » za 12 jan 2013, 18:49

Die Andy hangt af van de importeur Vukcevic en daar zit hem juist het grote probleem.De kans is groot dat die man in Olen ook afhankelijk van de hoofdimporteur. Geloof me ik spreek uit ervaring, der is tevens een agent nabij Dour, dit is echt een referentie? We hebben die Sherco 2 de hands bij hem gekocht met zogenaamde garantie.Ik soms effen kort op wat we aangetroffen hebben bij de motorfiets en tevens veranderd hebben.Misschien hebben ze in de Walen niet dezelfde ingesteldheid als in Vlaanderen.
Bimouses gemonteerd in 3 stukken, achterwiel met verkeerde afstandsbussen(3 mm te klein in diameter, wel nieuwe kogellagers gemonteerd),kettingwiel vooraan totaal versleten terwijl ketting en achtertandwiel bijna nieuw,remschijf achter van een onbestaand merk of type, elektrisch alle kabels vernieuwd daar sommige met lusterklemmen aan elkaar gezet en ten laatste de voorvork was zo gemonteerd dat bij de eerste whielie een been er bijna was uitgevallen(vast gehouden met de kilometerkabel).
Desondank deze onzichtbare gebreken, alles in orde gezet rijdt mijn vriend nu reeds een jaar rond zonder enige vorm vorm van problemen en als hobby monteur stelde ik vast dat alles zeer degelijk en doordacht gebouwd is.
Het zit hem in de details, geen bouten van M4 of M5 maar wel M6 of groter.Naar schoonmaak of onderhoud toe ben je zo klaar en je komt overal bij,het injectiegedeelte is vele malen beter gebouwd als die op mijn Husaberg of de nieuwe KTM.(ze waren trouwens de eerste op de markt).Alles is echt functioneel en degelijk.Ik ben trouwens niet de enige die onder de indruk was van zowel de fiets zowel naar opbouw, handeling , prestaties en afwerking,anders zouden niet zo hoog scoren in de internationale enduro 's. Ik zou zeggen de vindingrijkheid van een Fransman gecombineerd met de afwerking van een Japanse Honda.
Enkel zeer spijtig dat de hoofdimporteur de Franse arrogantie en slordigheid niet in Frankrijk gelaten heeft.In elk geval dank voor het vermelden van de andere verdelers.
ktm exc 500
Pascal
beginner

Berichtdoor phino » za 12 jan 2013, 19:05

als het in de toekomst zou verbeteren met dealers, zou dit zeker wel eens een opvolger voor mij kunnen worden ;)
phino

Berichtdoor smurfin » za 12 jan 2013, 20:39

@Phino De tweetakt dan of een viertakt?
smurfin
belofte

Berichtdoor phino » za 12 jan 2013, 22:43

ik heb al even zin in een 2tact ... Dus daar zou ik dan voor gaan ;)
phino

Berichtdoor Pascal » za 12 jan 2013, 23:24

Nog effen verder over Sherco.
Vooraleer het GEWICHT van de viertact is 102 Kg wat vergelijkbaar is met een tweetact KTM of een Husaberg 300. Bij mijn weten is dit de lichtste viertact op de markt.
WENDBAARHEID * verschil in de velgen hebben we per toeval ontdekt. Deze zijn veel smaller(+/- 10 mm) dan andere merken zodat als je dezelfde band monteerd , hij veel hoger komt te staan en hierdoor veel meer grip,veerkracht, naloop en in de diepe sporen meer de noppen op de zijkanten gaat gebruiken.
GEWICHTVERDELING: de verhouding tussen voor en achterwiel is 1.5 kg, zogoed als perfect bij andere merken zit je snel aan vele Kg verschil( 5 a 15 Kg).
ZADELBREEDTE : is ongelooflijk smal in de nabijheid van de tank ( komt waarschijnlijk van hun trial ervaring)
MOTORMAPPING: in lage stand vooral hoog koppel in lage toeren (net als een trial) maar val snel weg in de hoge toeren en in de hoge stand net als een crossmotor.Ik denk dat mijn 570 Berg vrij snel is maar naar acceleratie in zijn hoge stand is er bijna geen verschil en dat voor een 450. Hoe dit komt weten we niet maar het gewicht en de compressieverhouding zal er wel iets mee te maken hebben.
Enig nadeel is dat Sherco maar over 5 versnellingen beschikt terwijl de Berg er 6 heeft.
Hopende jullie van dienst te zijn.
ktm exc 500
Pascal
beginner

Volgende

Keer terug naar Nieuws berichten